Opdotech – Code of Conduct

Etik ve Davranış İlkeleri

İçindekiler

1. Etik ve Davranış İlkeleri

2. Opdotech’ in 7 Etik İlkesi

a.Dürüstlük ve Doğruluk

b.Ticari uygulamalarda adillik

c.Veri gizliliği

d.Profesyonel davranış

e.Mesleki beceriler ve katma değer

f.Sosyal saygı

g.Çevreye özen

3. Çalışanlarımızn Değerleri

4. Onaylama

 

1-Etik ve Ahlaki Hedef İlkeleri

Bu ilkeler, Opdotech’ in, etik ilkelerini tüm çalışanları, müşterileri, tedarikçileri, temsilcileri, hissedarları, iş ortakları ve üçüncü taraflar ile paylaşmalarını sağlar. Amaç, etik değerler konusundaki farkındalığı artırmak ve iş uygulamalarının her zaman etik olmasını garantilemektir.

Tüm Opdotech çalışanlarının, firmanın etik ve kurumsal ilkelerinin farkında olmalarını ve bunları paylaşmalarını ve bundan dolayı davranış ve karar almada bu ilkeleri korumasını istiyoruz. Bu belgede, tüm grup tarafından paylaşılan 7 Etik İlke detaylı olarak açıklanmaktadır ve bu belge doğru kararları almanıza yardımcı olacak bir rehberdir.

Etik olmayan veya yasa dışı bireysel davranışlar iş akdinin feshine kadar varabilecek disiplin cezasına konu olacaktır. Opdotech, bu gibi durumlarda gerekirse resmi yetkililere başvuracaktır.

Onaylar ve feragatnamelerin nüshaları şirket tarafından muhafaza edilecektir.

2-Opdotech’ in 7 Etik İlkesi

 Opdotech çalışanları, her zaman en yüksek standartlardaki etik ilkelere bağlı kalacaktır.

Opdotech’ in 7 Etik İlke şunlardır:

  • Dürüstlük ve Doğruluk
  • Ticari uygulamalarda adillik
  • Veri gizliliği
  • Profesyonel davranış
  • Mesleki beceriler ve katma değer
  • Sosyal Saygı
  • Çevreci özen

Bu ilkeler, iş yapış biçimimize rehberlik etmek üzere tanımlanmıştır.

a.Dürüstlük ve Doğruluk

Kurallara ve düzenlemelere uyma

Opdotech adına hareket eden her şahsın, bu ilkelerin ve başvurulacak düzenlemelerin farkında olması ve bunlarla uyumlu olduğundan emin olması gerekir. Bunun amacı sadece mali cezalar veya cezai kovuşturmalardan kaçınmak değil, aynı zamanda itibarımızı da korumaktır.

Eğer iş sorumluluklarınızı etkileyen bir kural veya düzenlemenin anlaşılması  konusunda yardıma ihtiyacınız olursa, endişenizi  Yönetime ve kurum dışı hukuk danışmalarına bildirebilir ve onlarla koordinasyon sağlayabilirsiniz.

Tüm çalışanlar bu ilkelere ve intranet ya da ast-üst ilişkileri içindeki resmi iletişimler yoluyla kullanıma sunulan diğer şirket politikaları ve prosedürlerine uymaktan da sorumludur.

Günlük operasyonlarda, tüm karar alma süreçlerinde ve işi yürütmeye yönelik araçlarda Dürüstlük, Doğruluk ve Sadakat

Sadece yasalara uymanın ötesinde, aynı zamanda her çalışanın ve işbirliği içinde olduğumuz 3.şahısların, dürüstlük, doğruluk ve sadakat ilkelerine uygun şekilde iş yapmasını isteriz. Dürüstlük tüm iş uygulamalarımızda odak noktasında olmalıdır. İş ortaklarımıza sağlanan bilgiler daima gerçeğe uygun olmalı ve asla yanıltıcı olmamalıdır. Daima adil bir biçimde rekabet etmeliyiz.

b.Ticari uygulamalarda adillik

Yolsuzluk, rüşvet, kara para aklama, zimmete para geçirme kat’i suretle yasaktır.

Herhangi bir durumda avantaj sağlamaya yönelik her türlü uygunsuz ödeme, içeriği ve coğrafi konumu ne olursa olsun asla kabul edilemez.

Opdotech’ in, tüm çalışanları ve iş ortakları için, aşağıdaki ana kuralları belirtilen FCPA’ya (Yurtdışı Yolsuzluk Uygulamaları Yasası) uyması zorunludur.

#>İş elde etme veya elde tutma, bir iş avantajını güvenceye alma veya herhangi bir kişiye iş yönlendirme amacıyla, bir Kamu Görevlisine, değer taşıyan herhangi bir şey (nakit, nakit eşdeğerleri, hediyeler, hayır kurumlarına katkılar, hibeler, sponsorluklar, seyahatler, yatırımlar, ağırlama, konaklama, üçüncü bir tarafla olan bir anlaşmayla ilgili işlere yatırım yapma taahhüdü ve maddi ya da gayri maddi değeri olan diğer her şey) vermek, teklif etmek veya sağlamak kat’i suretle yasaktır.

#>Bir Kamu Görevlisine hiçbir nakit ödemenin yapılmaması gereklidir;

#>Doğrudan veya dolaylı olarak, özel bir kişiye yapılan her türlü ödeme, verilen hediye veya fayda, makul ve olağan olmalı, ölçüsüz veya aşırı olmamalıdır;

#>Yolsuzluk, rüşvet, kara para aklama, zimmete para geçirme, yasaya aykırı veya uygunsuz iş yürütme araçları, uygunsuz avantaj elde etme kat’i suretle yasaklanmıştır. Bir işin uygulanmasının yeterliliği konusunda şüphe oluşması halinde, çalışanların konuyu üstlerine ve/veya Üst Yönetime iletmeleri istenir.

Şirket, bu kurallara ek olarak, şirketimiz ve şirketimiz adına hareket eden kişiler tarafından verilen veya alınan işle ilgili hediyeler ve ağırlama şartları ile ilgili bir Hediye ve Ağırlama Politikası’na sahiptir.

Bu Hediye ve Ağırlama Politikasının amacı, hediyeler ve ağırlama konusunda izin verilebilir olanlara ilişkin genel tutumu ortaya koymaktır. Olası her senaryoyu içeren eksiksiz bir liste vermek mümkün olmasa da, Opdotech, bu Politikanın yorumlanmasında sağduyuya dayalı ve pratik bir yaklaşımın ve bilincin benimsenmesini beklemektedir. Ek bilgiler aşağıda yer almaktadır.

Eğer ürünlerin promosyonu veya sağlanan servislerle direk bağlantılı olmak üzere sunulacak ürün ve iş hediyeleri için, makul ve limitli harcamalarınız varsa İş hediyeleri ve Ağırlama Politikası kılavuzundaki kurallar takip edilmelidir.

İş ve Ağırlama kapsamında hediye politikası aşağıdaki gibidir:

#>İş kapsamında herhangi bir hediye vermeden önce, Üst Yönetim veya Pazarlama Müdürü’nüzden onay alın;

#>Hediyeler nadiren verilir ve iş ortağı/müşteri tarafından istihdam edilen 1 kişi başına 500 TL değerini aşamaz. Hediyelerin, aynı organizasyonda çalışan çok sayıda kişiye sunulması da söz konusu olabilir. Bu durumda, toplam hediye tutarı hiçbir zaman 2000 TL’yi aşmamalıdır (aynı kişi için maksimum 500 TL değeri korunmalıdır);

#>İş hediyelerinin değeri ve cinsi teklifin sunulduğu şartlar ile orantılı olmalıdır. Hediye bir yükümlülük veya utanç verici bir duruma neden olmamalıdır; Hediyeler İş ortaklarına/ Müşterilere, yemek/etkinlik/ağırlama sırasında sunulmalıdır.

#>Ağırlama teklifi, bir çıkar çatışmasının doğabileceğinin öngörüldüğü bir ihale süreci sırasında muhtemel bir müşteri/tedarikçi tarafından sunulabilir. Bu gibi durumlarda sunulan şey kibarca reddedilmelidir.

#>Asla, uygunsuz bir avantaj elde etmek için bir hediye veya şüpheli bir düzenleme teklifinde bulunulmamalıdır (örneğin, ihale öncesinde, sırasında veya hemen sonrasında hiçbir hediye teklif edilmemelidir.);

#>Hiçbir zaman bir kamu görevlisine hediye teklif edilmemelidir;

#>Hiçbir zaman nakit, kredi veya menkul kıymetler biçiminde hediye verilmemelidir;

#>Eğer kişisel bir ilişki ile bağlantılı ise hiçbir zaman iş kapsamında hediye verilmemelidir;

#>100 USD (Yüz ABD doları) değerinin üzerinde olan her türlü hediyeyi, Üst Yönetim’in denetiminde olan lokal hediye kayıt defterinize kaydedin. Hediye kayıt defteri, doldurulması gereken, aşağıdaki bilgileri içerir: işlemin niteliği, tam maliyet, hediyeyi veren kişinin adı, hediyenin alıcısının adı, alıcı ile olan iş ilişkisi, hediyenin amacı, tarih;

#>Sunulan ağırlama işle ilgili olmalıdır. Her türlü sosyal toplantı veya etkileşim, işin yürütülmesi için uygun olduğu genel kabul gören mekanlar/tesislerde gerçekleştirilmelidir.

Kabul edilebilir hediyelere örnekler arasında sık olmayan yemekler, spor veya eğlence etkinlikleri için biletler, yiyecek ve içecek ikramları, hatıralık hediyeler bulunur; bununla birlikte, bunu sunmadan önce, müşterilerinizin kurumsal politikasına ve etik ilkelerine uyduğunuzdan emin olmak için lütfen bu konuyu onlarla görüşün. Öte yandan, Opdotech çalışanlarının, iş ortağı tarafından ödenen iş yemekleri (bu iş ortağı yemekte hazır bulunduğu ve yemekler sık olmadığı sürece), yine iş ortaklarına seminer ve etkinlik için verilen davetler, ücretsiz olarak tedarikçiler tarafından temin edilen promosyon ürünleri hariç olmak üzere, iş ortaklarından/ üçüncü taraflardan hediye veya iyilik kabul etmemeleri gerekir.

Olası tüm çıkar çatışmalarının üstlere beyan edilmesi

Bir çıkar çatışması, sizin kişisel çıkarınızın (veya aile ferdiniz ya da yakın akrabanızın çıkarının), sizi şirketin yüksek çıkarına uygun olmayan bir karar almaya itmesi durumunda ortaya çıkar. Opdotech ‘teki işiniz dışında olan tüm kişisel ve işle ilgili alışverişlerinizde sağduyulu biçimde hareket etmeniz ve olası bir çıkar çatışmasına dair herhangi bir şüphe olması veya bir çıkar çatışmasının ortaya çıkması olasılığı durumunda üstlerinizi bu konuda uyarmanız kilit önemdedir.

Çıkar çatışmasıyla ilgili kurallar aşağıda yer almaktadır:

#>İş ortağı tarafından ödenen iş yemekleri (bu iş ortağı yemekte hazır bulunduğu ve yemekler sık olmadığı sürece), yine iş ortaklarına seminer ve etkinlik için verilen davetler, ücretsiz olarak tedarikçiler tarafından temin edilen promosyon ürünleri hariç olmak üzere, iş ortaklarından/ üçüncü taraflardan hediye veya iyilik kabul etmemeleri gerekir.

#>Asla hediye veya ağırlama talebinde bulunmamak;

#>Eşinin veya partnerinin ya da yakın akrabanın, çıkar çatışması doğurabilecek olan mesleki faaliyetlerini Üst Yönetim ile ya da bağlı bulunduğu yöneticiye beyan etmek;

#>Bir hükümet veya siyasi parti için, yürütülen her türden işi beyan etmek;

#>Görevleri ifa etme sırasında, tarafsızlığı bozabilecek olan kişisel bir çıkarın bulunduğu bir konu hakkında karar vermenin istenmesi durumunda hemen üstleri bilgilendirmek;

Örneğin, eğer ailenizin sahip olduğu veya yönettiği bir iş ortağı ile direk iş bağlantınız varsa Opdotech Üst Yönetimi yazılı olarak bilgilendirilmeli, bu iş ilişkisine girmeden önce onay alınmalıdır.

#>Gerçekleştirilmesi düşünülen tüm kurum dışı faaliyetler (iş – ücretli) için, önceden izin istenmelidir ve onay alınmalıdır.

#>Bir aile ferdi veya yakın bir arkadaşınızı işe alacak veya doğrudan yönetecekseniz, bu konuyla ilgili, bağlı bulunan üst yöneticiye ya da Ülke Müdürü’ne anında bildirilmelidir.

Ticari belgeler en yüksek etik standartlarla hazırlanmalıdır

Sahte, hatalı veya yanıltıcı ticari belge veya iş belgelerinin düzenlenmesi hiçbir zaman ve koşulda kabul edilemez. Ticari belgeler (örneğin faturalar, irsaliyeler, iade faturaları, satın alma siparişleri…) en yüksek etik standartlarla hazırlanmalıdır.

Satılan ürünler ve hizmetler müşterilere gönderilen faturalarda açıklanmalıdır ve açıklamalar sevkedilen ürünler veya verilen hizmetle uyumlu olmalıdır. Şirket sadece, şirketin “onaylı dağıtımcısı” olduğu veya tedarikçisi ile anlaşması bulunan ürünleri satabilir.

Aynı zamanda, üçüncü taraflar ile yapılan sözleşmelerin ilgili onay veya yetkilendirme süreçlerine tabii olduğu hatırlanmalıdır. Eğer bu konuda yetkiniz veya yetki izniniz bulunmuyorsa, hiçbir zaman Opdotech adına herhangi bir sözleşmeye imza atmamalısınız.

c.Veri gizliliği

Gizli bilgilerin izinsiz ifşa edilmemesi

Tüm çalışanlar, Opdotech’ in fikri mülkiyetini ve gizli bilgilerini (örneğin, ticari sırlar, mali sonuçlar, planlar, fiyatlandırma, müşteri veya tedarikçi bilgileri veya listeleri, satış rakamları, stratejik bilgiler, araştırmalar, süreçler, bilgisayar programları ve şirketimiz için özel olan tüm bilgiler) koruyacak şekilde çalışmalıdır.

Bilgiler yalnızca, işle ilgili meşru bir ihtiyaç olduğu zaman, gizlilik düzeyinin değerlendirilmesinden sonra ve herhangi bir iletişimde kişisel veri aktarımı olduğunda özel dikkat gösterilerek açıklanmalıdır.

Opdotech’ in belirli gizli bilgilerini iş ortaklarına sağlama gerekliliği var ise (örneğin Bilişim sistemine belirli erişimler sunarak), iş ortakları tarafından “Gizlilik Anlaşmalarının” imzalanması gerekmektedir.

Aynı zamanda, iş ortaklarımıza ait olan ve şirkete iletilmiş olan tüm bilgilerin (gizli olan ve kamuoyunda bilinmeyen ya da genel olarak bulunabilir olmayan) gizliliğine riayet etmek de önemdedir.

Bu yükümlülükler, Opdotech’ten ayrılmanızdan sonra dahi devam eder.

d.Profesyonel davranış

Müşteri ve tedarikçi beklentilerinin farkında olma

Müşterilerimiz ve tedarikçilerimiz ile uzun vadeli ilişkiler için yatırım yaparız. Bu ilişkilere değer veririz ve daima onların beklentilerini en üst düzeyde tutmak ve bütün taahhütlerimizle bunu karşılamak için çaba gösteririz.

Verilen görevleri yerine getirmeye yönelik enerji ve proaktiflik

Müşterilerimiz, tedarikçilerimiz ve şirkete mümkün olduğunca fazla katma değer sağlamanız önemle teşvik edilir. Bu taahhütlerimizi yerine getirmede görev alma, sağlam ilişkiler kurma, daima kurum içi süreçlerimizi iyileştirmeye yardımcı olma, her türlü iyileştirme ihtiyacını üstlere bildirme ve proaktif olmayı kapsar.

Ekip ruhu

Ekip ruhu, fikirleri ve kaynakları paylaşmak ve verimli olmak için, büyük önem taşır. Opdotech çalışanlarının, iş ortaklarımızla mümkün olduğunca fazla değer katmak üzere uyumlu ekipler içerisinde birlikte çalışmaları teşvik edilir.

Tutarlı sonuçlar ortaya koymak ve taahhütlerimizi yerine getirmek üzere birbirimizi teşvik ederiz.

Dolandırıcılık veya işle ilgili her türlü suç kat’i suretle yasaktır

Mali bildirimlerimizde doğruluk, dürüstlük ve eksiksizlik şirket için, çok büyük önem taşır ve bildirimler daima gereken özen ve denetim sağlanarak oluşturulmalıdır. Muhasebe kayıtlarında herhangi bir sahte veya yanıltıcı bilginin oluşturulması yasaktır. Şirketin mali performansı yanlış yansıtılmamalıdır. Tespit edebileceğiniz her türlü şüpheli kayıt ve gecikme Finans bölümüne bildirilmelidir. Şirketin varlıkları (örneğin ofisler, bilgisayarlar, ağlar vs.) sadece mesleki amaçlarla ve işle ilgili sorumluluklarınızı yerine getirmek üzere kullanılmalıdır.

Şirket varlıklarını kayıp, hasar, yanlış kullanım veya hırsızlığa karşı korumak için, çalışanın gerekli özeni göstermesi gerekmektedir.

Şirket fonları yalnızca işle ilgili olarak izin verilen amaç için kullanılmalıdır. Bu İlkelerde anlatılan “ticari uygulamaların adilliği” kılavuzları her durumda hayata geçirilmeli ve aynı zamanda uyulması her çalışandan beklenen profesyonel davranış olmalıdır.

Tedarikçi Seçimi

Tedarikçiler ürünleri, hizmetleri ve iş uygulamalarındaki değerinin yanı sıra, fiyat, kalite, hizmet ve satış hükümleri ile koşullarına dayalı bir biçimde seçilmelidir. Tedarikçinin iş devamlılığı konusundaki yetkinlikleri de, seçim sürecinde bir ölçüt olmalıdır.

İçinde bulunabileceği şüpheli iş faaliyetlerinden haberdar olduğunuz veya yasaları çiğnediğini bildiğiniz bir tedarikçi hiçbir zaman seçilmemelidir.

e.Mesleki beceriler ve katma değer

Sunulan hizmetin Kalitesi ve Katma Değeri

Yüksek kaliteli hizmet ve katma değer sağlamak bizim taahhüdümüz ve görevimizdir.

Opdotech markasının/ imajının tanıtımı ve değerlenmesi

Markamız ve imajımız büyük önem taşır ve şirket hakkında olumlu bir mesaj iletmesi için, her çalışanımızın sahiplenmesini bekleriz.

Öte yandan, sadece yetkili olan şahıslar şirket adına kurum dışı iletişim materyallerini yayınlayabilir.

Özel amaçlarla kullanılan Sosyal Ağlar, şirket hakkında bilgi yayınlanacak yerler değildir.

Mesleki becerileri kanıtlama yetisi

Her Opdotech çalışanı, şirketimizi başarılı kılmada kilit önem taşımaktadır. Her çalışan gereken özen gösterilerek seçilir ve kendi iş sorumluluklarını yerine getirmek için yüksek düzeyde beceri sahibidir.

Yeni bir çalışanın işe alım sürecinde yer alıyorsanız, yüksek düzeyde beceri sahibi olan profesyonelleri seçmek için gereken zamanı ayırmanız teşvik edilir.

f.Sosyal Saygı

Çalışanlara saygı

Opdotech işyerinde olduğu kadar, istihdam sürecinde de çalışanlara saygı kültürünü aşılar İş ortaklarınıza ve iş arkadaşlarınıza saygı göstermeniz gereklidir.

İstihdam kararları, beceriler, performans, değerler ve işle ilgili beklentilere dayalı bir biçimde alınmalıdır. Kişinin kökeni, ten rengi, dini, cinsiyeti, yaşı veya yasalarca korunan herhangi bir özelliği, istihdam kararında göz önüne alınmamalıdır.

Opdotech tacizin her türünü, sindirmeyi veya hakaretin olduğu bir iş ortamını yasaklamaktadır.

Kültürel farklılıkların ilerletilmesi

Opdotech, kurumsal bir şirkettir ve güçlü yanlarımızdan biri budur. Kurumsal bir ortam oluşturmak ve kültürel farklılıkları ileri taşımak üzere çaba gösteririz.

Organizasyon içinde hiçbir türden ayrımcılık kabul edilemez.

g.Çevreye Özen

Günlük faaliyetlerde çevreye özen gösterme

Çevreyi korumak yasalara göre zorunludur. Bunun günlük faaliyetlerdeki yansıması örneğin atıklarımızın yönetimi, şirketin işi için araç kullanma, güvenli bir çalışma ortamını koruma ve sağlık ile güvenlik yasalarına uyulmasıdır.

Aynı zamanda, tüm çalışanlar için güvenli ve sağlıklı bir iş ortamını sağlamaya yardımcı olmak üzere, doğru karar almaktan da sorumlusunuz.

Üçüncü taraflarda çevreyle ilgili farkındalığı geliştirme

Özellikle geri dönüşümle ilgili görevler olmak üzere, üçüncü tarafların çevre konusundaki farkındalığını geliştirmek de önem taşır. Sattığımız ürünler, çoğu zaman geri dönüşüm yasalarına tabidir, ancak bu yasaların ötesinde, son kullanıcıları geri dönüşümle ilgili görevleri konusunda bilinçlendirmek önemlidir, böylece, sattığımız ürünlerin çevre üzerindeki etkisi en aza indirilir.

3-Çalışanlarımızın Değerleri

Çalışan odaklı

Çalışanlarımıza değer veririz

#>Kendiniz için herhangi bir ödül beklemeden, başka çalışanlara yardımcı olun.

#>Başka bir kişinin desteğinize ihtiyaç duyduğu durumları tespit edip bunu sağlayın.

Uzmanlar

Uzmanlarımız sayesinde büyürüz

#>Kendi gelişim planınızı oluşturun ve planlanan faaliyetleri hayata geçirin.

#>Başkalarının gelişim faaliyetlerini destekleyin.

#>Başkalarının gelişim fırsatlarını tespit etmelerine yardım edin.

#>Ekip üyelerinizi / size doğrudan raporlayanları kurum içindeki uygun fırsatlara başvurmaya teşvik edin.

Eğlence

Yaptığımız işe eğlence katarız

#>İşi eğlenceli kılmanın yollarını arayın.

#>Başkaları için eğlenceli olan etkinlikler düzenleyin.

#>Başkalarının planladığı sosyal etkinliklere katılın.

#>Başkalarını da sosyal etkinliklere katılmaya teşvik edin.

Güven

İlişkimiz güvene dayalıdır

#>Durumu daha net anlamak üzere olumlu bir tavırla sorgulama yapın, ancak iş arkadaşınızın size verdiği bilgiye inanın.

#>İş arkadaşınıza tamamlayacağınızı söylediğiniz göreviniz konusunda, sözünüzü tutun.

#>İş arkadaşlarınıza veya size raporlayan çalışanlara, yapmaya söz verdikleri görevi yapacakları konusunda güvenin.

#>Görevleri iş arkadaşlarınıza veya size raporlayanlara uygun şekilde delege edin ve onu yerine getireceklerine güvenin.

Yanıt verebilirlik

Başkalarının ihtiyaçlarından sorumluyuz

#>Başka kişilerden gelen bilgi isteği ya da işlerini tamamlamak için destek isteğine hızlı biçimde yanıt verin.

4-Onaylama

“ETİK VE DAVRANIŞ İLKELERİNİ” KABUL ETME

#>Şirketin “Etik ve Davranış İlkeleri” adındaki belgesini aldığımı ve okuduğumu kabul ederim.

Bu belgede yer alan standartlar, politikalar ve prosedürleri anladığımı ve pozisyonumla ilgili ek standartlar, politikalar, prosedürler ve yasaların bulunabileceğini kabul ederim.

#>Davranış İlkelerine ve “Opdotech’in 7 Etik İlkesine” bağlı kalacağımı kabul ederim.

#>İlkelerin, herhangi bir şirket politikasının veya pozisyonum için geçerli yasal veya düzenleyici gerekliliklerin anlamı veya uygulanması konusunda sorularım olması halinde, doğrudan raporladığım Müdürüm veya ilgili diğer şahıslar veya bölümlerden rehberlik istemenin benim sorumluluğum olduğunu kabul ederim.

#>Bu Kabul Bildiriminin ve Davranış İlkelerinin şirket tarafından istihdam edilmeme ilişkin düzenli hükümler ve koşulların yerini almadığını veya bir istihdam sözleşmesi teşkil etmediğini kabul ederim.

 

 

Soyadı:

 

Ad:

 

Pozisyon/Unvan:

 

Ülke:

 

Tarih:

 

İmza:

 

 

 

E-Bülten Kayıt

Opdotech ve sektör hakkındaki yeniliklerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın.